domingo, 14 de agosto de 2011

Pastis de formatge i xocolata

M'agrada tenir amics a casa a l'estiu, m'agrada saber que mentre estic a la feina hauran aprofitat per anar a la platja, a la piscin, a escalar... M'agrada quan arribo i entre el Joan i ells s'han preocupat de fer el dinar perque pugui descansar una mica abans de tornar-hi. M'agrada encara que després vagi una mica cansada al no portar el ritme de sempre i m'agrada quan em donen bones noticies!

Ahir tenia ganes de fer alguna cosa diferent, alguna cosa que no hagués fet encara i em vaig decidir per un pastis de xocolata i formatge. Mmmm, no hi ha paraules, la base de xocolata és deliciosa i la crema de formatge.... sense paraules.

Per la base
250 gr mantega (jo he fet servir la meitat de mantega i la meitat d'oli)
420 gr sucre
2 ous
380 gr farina
60 gr cacao en pols
1 cullaradeta bicarbonat

Pel topping
300 gr Philadelphia
60 gr sucre glass
1 ou

1 bandeja de forn de 23cmx30cm

Batre la mantega amb el sucre fins que quedi espongós. Afegir els ous, un a la vegada. Afegir la farina, el bicarbonat i el cacao en dos vegades. Acabar de barrejar amb les mans.
Separar un quart de la massa  i guardar-la a la nevera en paper film.
Amb la resta de la massa cobrir la bandeja, deixar-la reposar a la nevera durnat 30 minuts
Calentar el forn a 170º. Treure la bandeja del forn i fornejar durant 20-25 minuts.
Deixar refredar abans de posar-li el topping. No apagar el forn
Batre el formatge i el sucre fins que estigui espongos. Afegir l'ou.
Posar la barreja damunt la base de xocolata. Agafar el quart de massa que tenim a la nevera i trencar-la a trossets per damunt.
Deixar al forn durant 25 minuts aproximadament. Deixar refredar i després posar a la nevera durant unes quantes hores.

El procés és lent, però de debó que mereix la pena!

3 comentarios: