lunes, 26 de septiembre de 2011

Muffins de pastanaga

Des de fa un any aproximadament, rebem a casa una caixa de verdura ecològica, per nosaltres és la única manera de menjar verdures fresques, tenen gust i cada setmana canvia el que menges. Ara que s'apropa l'hivern la caixa cada cop és més aburrida (és el que te menjar fruita i verdura de temporada), però tornen les pastanagues, que havien desaparegut durant l'estiu.
Les pastenagues no em diuen res... m'explico, crues m'agraden, però cuites.... no puc amb elles!! Des que vaig trobar aquesta recepta de la Martha Stewart de muffins de pastanaga no paro de fer-les gairebé cada setmana, queden tan espongoses!!!

3 o 4 pastanagues rallades
3 ous grans
1/3 tassa de buttermilk (si no teniu buttermilk en un got de llet afegir una cullarada de vinagre blanc i deixar reposar durant 10 minuts)
2 tasses de sucre
1 i 1/2 tasses d'oli ( jo només en poso una)
1  i 1/2 cullaradeta d'extracte de vainilla
3 tasses de farina
1 cullaradeta bicarbonat
2 cullaradetes llevadura (Royal)
1 cullaradeta canela molguda
1 cullaradeta gengibre
1/8 cullaradeta de claus

Important, tenir tots els ingredients a temperatura ambient.
Precalentar el forn a 170º. Preparar la safata amb els motllos per les madalenes.
Barrejar en un bol gran les pastanagues rallades, els ous, el buttermilk, el sucre, l'oli i l'extracte de vainilla. En un altre bol barrejar els ingredients secs. La farina, el bicarbonat, la llevadura i les especies. Anar afegint els ingredients secs a la barreja humida.
Si voleu posar unes anous... queden de vici!!!

Omplir els motllos fins un treç del final. Fornejar durant uns 25 minuts aproximadament. i ja en podeu disfrutar, queden boníssims!!!

2 comentarios:

  1. Oh! Gràcies per la recepta! Sempre m'han encantat les madalenes i pastissos de pastanaga. A veure si aquest finde m'animo a fer els muffins :)

    ResponderEliminar
  2. La veritat és que aquestes queden boníssimes! I sempre queden be!

    ResponderEliminar